Bună, Nabil! De curând ai avansat la funcția de manager IT, felicitări! Spune-mi, te rog, cum ai descrie evoluția ta în companie? Ce te-a ajutat în această direcție?
Evoluția mea în companie a fost una foarte interesantă. Am început ca technician onsite pentru un client cu volume destul de mari, iar acest lucru m-a ajutat să acumulez experiență. În scurt timp am început colaborarea cu clientul, perioadă în care mi-am dezvoltat aptitudinile de comunicare. Feedback-ul primit a fost unul pozitiv, întrucât am reușit să transpun imformația într-un mod simplist, dar profesionist, astfel încât partea tehnică a proiectului să nu devină un impediment. Pe scurt, am dus task-ul la sfârșit cu brio și am mulțumit și clientul.
Care a fost cea mai mare provocare, cel mai mare „hop” peste care ai trecut?
Cea mai mare provocare de până acum aș putea spune că a fost fix începutul, având în vedere că a fost prima oară când am fost expus unui mediu de business și interacțiunii directe cu clientul. Aș putea spune că am reușit să mă mobilizez și să fac față cerințelor în timp util pentru că am avut bazele tehnice bine definite. De asemenea, m-a ajutat și faptul sunt o fire flexibilă care asimilează informația nouă din mers.
Ce îți place acum cel mai mult în munca pe care o faci?
Apreciez la munca pe care o fac acum diversitatea. Îmi place că am preluat un număr semnificativ de clienți cu specific particular, astfel încât pot să afirm că în fiecare zi mă lovesc de cazuri tot mai noi și mai interesante. Acest lucru mă menține motivat. Totodată, am început să colaborez foarte aproape cu echipa de tehnicieni, activitate în cardul căreia am șansa să-mi dezvolt skill-urile de people management.
Care este sfatul cel mai important pe care i l-ai da unor cadeți stelari aflați la început de drum?
Sfatul cel mai important pe care l-aș da unor cadeți stelari la început de drum ar fi să întrebe de fiecare dată când au nelămuriri. Din propria experiență pot spune că de fiecare dată când am avut nevoie de suport de la colegii mei mai experimentați, l-am primit. Tocmai de aceea îi încurajez și pe ei să întrebe, să nu le fie frică. Totodată, aș vrea să îi văd cu mai multă încredere în sine și în propriile puteri.
Dă-mi un exemplu de două trăsături ale tale: una care te ajută mult în ceea ce faci și alta care-ți pune bețe în roate.
Trasăturile care mă ajută și, în același timp, îmi pun bețe în roate sunt amabilitatea și perfecționismul. Încerc să fiu cât de serviabil posibil pe plan profesional, lucru de care unii oamenii pot profita. În ceea ce privește a doua trăsătură, îmi place să am task-urile la zi și cererile rezolvate calitativ. Ambiția de a duce la bun sfârșit orice proiect poate deveni problematică, însă pot spune că am învățat să gestionez aceste 2 aspecte atât în favoarea mea profesională și a echipei mele, cât și a companiei.