Toată lumea vorbește despre #comunicare. Fie că auzi la televizor, prin parc sau fie că citești pe internet, întotdeauna #comunicarea este un subiect pe care toată lumea crede că îl stăpânește, însă prea puțini îi înțeleg adevăratul sens.
Să ne întoarcem puțin la prima propoziție a textului: ”Toată lumea vorbește despre comunicare”, cu toate că între a vorbi și a comunica este o diferență ca de la cer la pământ, diferență ce ține strict de atitudinea fiecăruia.
”Arta comunicării este limba pe care o vorbesc liderii.” – James Humes
Toată lumea știe că IT-iștii sunt ”în lumea lor”. Cei cu care interacționăm se așteaptă să fim geeks, așa cum au văzut în seriale precum Mr. Robot, The Big Bang Theory sau alte producții Hollywoodiene.
Ce ar fi să schimbăm această percepție?
Cum? În primul rând prin modul în care comunicăm. Prin felul în care interacționăm cu clienții, în exteriorul companiei și cu toți membrii echipei. Suntem deschiși, suntem empatici, suntem prietenoși, suntem apropiați de clienți, ne creăm relații de lungă durată cu aceștia.
Statisticile nu mint
Conform unei statistici conduse de prof. Albert Mehrabian din cadrul UCLA (University of California, Los Angeles), comunicarea eficientă se bazează în măsură de 7% pe cuvintele spuse, 55% pe limbajul non-verbal și 38% pe intonație.
Surprindem prin modalitatea de comunicare și schimbăm percepția generală pe care ceilalți o au despre IT și IT-iști.
Arăți o bună #comunicare atunci când arăți în fiecare interacțiune:
- Considerație pentru cel cu care comunici.
- Empatie pentru problema apărută.
- Respect pentru un punct de vedere diferit.
- Dorința de a ajuta, de a susține.