În interviul din această săptămână, Mihai ne vorbește despre programul Star Team IT Academy, aflat la a 3-a ediție, prin care oferim cursuri IT tehnice, dar și practică, tinerilor care își doresc să aprofundeze domeniul IT. De asemenea, Mihai ne-a împărtășit și propria experiență în Class IT, pe care vă invităm s-o aflați din interviul următor!

  1. Ești de  doar 1 an și jumătate în Class IT, însă ai avut o evoluție rapidă și diferite responsabilități. Poți să ne spui care a fost parcursul tău în companie și  de ce proiecte te ocupi acum?

Am trecut, ca mai toți, prin procesul de integrare. În numai 2 zile de stat în departamentul remote, Bogdan L., care primise funcția de IT Manager, m-a luat și m-a prezentat companiilor la care el a fost sysadmin. În mai puțin de 2 săptămâni, am preluat toate task-urile pe care el le făcea la companiile respective. După 3 luni în care am demonstrat că Bogdan L. se poate baza pe cunoștințele mele, am fost rugat să merg împreună cu un alt coleg să preiau o companie din Timișoara. În urma preluării cu succes și fără nici un downtime către client, după aproape o lună, am fost trimis să mai preluăm încă o companie, tot din Timișoara. M-am întors în București și am început să preiau o parte din companiile de care avea grijă un alt coleg, iar la scurt timp, alți clienți.

 

De 3 luni fac parte din echipa remote, ca senior administrator și trainer. Din poziția de trainer, am reușit să duc la final 2 serii de internship, în urma cărora  am propus pentru 11 o poziție în interiorul companiei, din cei 20 de participanti,. Din aceștia, 2 sunt angajați cu perioadă nederminată, 2 urmează să fie cooptați în echipa noastră, iar 4 dintre ei au fost propuși pentru colaborare, timp de o lună, pentru un proiect de migrare la unul din clienții noștri.

 

În urmă cu 2 săptămâni am primit încă o responsabilitate, conducerea echipei de remote. Această provocare este cea mai mare, pentru că, în momentul de față, echipa nu este pe deplin echilibrată, iar responsabilitatea mea este să creez stabilitate  în interiorul echipei și, în același timp, să îi fac pe colegii din teren să înțeleagă că se pot baza pe această echipă, oferindu-le, la rândul lor, toate procedurile necesare.

 

  1. Cum te-a ajutat compania și mediul de lucru să evoluezi, în tot acest timp ? 

În primul rând, trebuie să îi mulțumesc lui Bogdan L., pentru că, atunci când a fost intrebat cine poate să facă “asta” sau în cine ar avrea incredere, mi-a oferit șansa să mă afirm. Iar de 4 luni, de când am venit la sediu, îi mulțumesc lui Bogdan Tudor, că mi-a oferit șansa să evoluez ca trainer și acum ca manager.  Ținând cont de acestea, compania mi-a oferit un mediu cu infrastructuri multiple, unde eu am reușit să arăt că pot să mă pliez pe cerințele clienților, în așa măsură încât să pot pune în lumină, în fața clientului, valoarea unei echipe formată din specialiști pe diverse tehnologii.

 

  1. Săptămâna aceasta ai început a 3-a serie de internship, Star Team IT Academy, unde ești trainer. Ce își propune Class IT prin acest proiect?

Da, așa este! Prin acest program, ne propunem să recrutăm tineri pasionați de IT, care își doresc să înceapă o carieră în compania noastră, dar nu au încă suficiente competențe. Class IT le oferă informațiile necesare, suportul tehnic și practic pentru a asimila cât mai mult, timp de o lună, cât durează cursurile. Bineînțeles, la final ne dorim ca aceștia să rămână în echipa noastră.

În prima serie îmi era teamă să nu primesc întrebări și să nu pot răspunde la ele. În a doua serie am primit feedback că trebuie să simulez mai multe cazuri și să încercăm să rezolvăm mai multe situații la clienți. Iar acum, în a treia serie mi-am propus să mă axez, pe lângă partea tehnică și exercițiile pe care le facem, și pe introducerea, în ultima saptamană de curs, a unei prezentări a portalului, utilitarele de ultimă generatie cu care putem monitoriza și preveni unele probleme la clienții noștri și partea de Customer Care – cum, când și de ce este bine să poți lăsa o impresie bună la client – chiar și atunci când tu întâmpini unele probleme în comunicare cu unii dintre colegii tai.

 

  1. Având experiența sesiunilor anterioare de Star Team IT Academy, ce poți spune despre participanți, ce își doresc ei de la un astfel de program?

În prima săptămână nu au așteptări foarte mari, pun preț pe coordonarea evenimentului și materialele de curs pe care le oferim, explicațiile și răbdarea cu care explicăm, indiferent de cine și ce intreabă. Își doresc să aibe șansa să testeze și să facă ei ceva practic, fără presiunea că pot strica ceva și nu se mai poate repara.

 

 

  1. Cum ne-am îmbunătățit programul de internship pentru această a 3-a serie și ce îți propui pentru următoarea perioadă ?

Din punct de vedere organizatoric – acum simt că suntem mult mai pregătiți, fapt datorat și departamentului de HR, care m-a ajutat să recrutez oamenii potriviți acestui curs.

Din punct de vedere tehnic, până în prezent, mă axam pe înțelegerea versiunilor de Windows, a versiunilor de Office și a debugging-ului pe Windows și mail. Mi-am propus să explic, nu doar la nivel de discuție, dar și practic, cum se instalează și ce contine un sistem Linux, cât și o mică parte de networking, pentru a deveni și mai complex cursul.

 

4 articol(e)