În weekend, Class IT a participat, în calitate de partener, la Techsylvania, eveniment desfășurat în Cluj Napoca. Aflat la prima ediție, evenimentul a fost dedicat inovației și tehnologiei de tip wearable și a fost compus dintr-un Hackhaton de 24 de ore si o conferință, în cea de-a treia zi.

 

Peste 80 de participanți înscriși la Hackhaton, 27 de idei expuse și  peste 10 proiecte puse în practică în 24 de ore de programere. Pe scurt, acestea au fost cifrele caracteristice Hackathon-ului.

Dincolo de aceste cifre, la Hackhaton am întâlnit tineri pasionați de tehnologie, care și-au prezentat cele mai inedite idei de proiecte și aplicații pentru tehnologiile weareable puse de dispoziție de organizatori, cum ar fi Google Glass, Sphero, The Eye Tribe Tracker, Withings, Pebble, Oculus, Onyx Beacon, Leap Motion și multe altele.

 

După o noapte întreagă de programare, participanții și-au prezentat proiectele, devenite realitate din ideile creative expuse inițial. Câștigătorii au fost desemnați de către juriul format din profesioniști din industria IT, atât din România, cât și din afară, astfel:

 

Locul 1 – SecurEye folosind Eye Tracker: De fiecare dată când tastăm Pin-ul la un ATM, există posibilitatea ca altcineva să vadă acest cod secret și să-l folosească ulterior. Dar dacă am tasta Pin-ul cu ajutorul…ochilor? Echipa care a lucrat la acest proiect a făcut acest lucru posibil: folosind Eye Tracker, aceasta a dezvoltat o aplicație care  detectează mișcarea ochilor pentru a „tasta” codul Pin, autentificarea fiind astfel realizată în 5-6 secunde.

 

Locul 2 – Heart Attack Detective: Tehnologia poate fi un bun aliat în domeniul medicinei, iar echipa clasată pe locul al 2-lea ne-a demonstrat acest lucru, construind o aplicație care detectează un posibil atac de cord înainte cu câteva minute ca acesta să se producă. Folosind tehnologia Withings, echipa a reușit să dezvolte acest sistem de alarmă și de prevenție pe care vrea să-l îmbunătățească, astfel încât locația și simptomele pacientului să fie transmise în timp reali unor alte persoane care pot interveni rapid, cum ar fi medicii.

 

Locul 3- Augmented Reality: Cu ajutorul tehnologiilor Leap Motion și Google Glass, echipa de pe locul 3 a transpus un joc popular, 2048, în realitate augmentată. Prin aplicația lor, ai parte de o experiență completă în 3D a acestui joc.

 

 

Pe lângă cele 3 proiecte câștigătoare, toate proiectele prezentate au fost originale și creative și ne-au atras atenția în mod plăcut:

 

–          Un fel de CRM pentru spitale, aplicația realizată cu ajutorul Onyx Beacon poate facilita foarte mult interacțiunea medic-pacient. Prin sincronizarea Bluetooth, în momentul intrării într-un salon, medicul primește în timp real fișa actualizată despre pacient: antecedente, tratament, diagnostic etc.

–          Realizarea unui tur virtual al Hackhaton-ului, cu ajutorul Google Glass și Onyx Beacon: în momentul în care cel care purta Google Glass se apropia de o persoană care avea un Beacon, primea detalii text pe telefonul mobil despre informațiile din sală. Echipa acestui proiect vede utilitatea unei astfel de aplicații pentru un tur virtual într-un muzeu.

–          Aplicație pentru piața de real estate, care detectează și îți afișează pe Google Glass informații reale de pe site-urile de imobliare, dintr-o rază de 2 km. Poți vedea galerii foto, poți face turul virtual și, dacă te decizi să vizitezi locația respectivă, poți porni sistemul de navigație.

–          Vital Music: După alegerea unui anumit tip de muzică dintr-un playlist, aplicația dezvoltată poate ulterior să identifice dacă starea de spirit ni s-a modificat (prin monitorizarea funcțiilor vitale) și să schimbe automat playlist-ul, conform noii stări de spirit.

–          Smart House: Cu ajutorul acestei aplicații, vom putea verifica direct de pe laptop sau telefon dacă am uitat să închidem luminile sau să încuiem ușile. Aplicația dezvoltată poate capta senzori pentru temperatură, umiditate sau luminozitate din casă.

–          Controlarea unui Sphero Ball, cu ajutorul Leap Motion. Tester-ul acestei aplicații a fost…un câine, adus special în sală.

 

Evenimentul a continuat luni cu o conferință, unde au fost prezenți numeroși profesioniști din industria tehnologiei din afară, care au vorbit despre crearea unui tech startup, lecții de succes, modele de business sustenabile etc.

 

Întreg evenimentul Techsylvania a fost original și captivant și a reușit să ofere participanților o experiență unică. De la participanții la Hackhaton, care au beneficiat de un cadru organizat pentru a-și pune în practică ideile, până la speakeri internaționali care au oferit informații utile auditoriului, tot evenimentul a fost caracterizat de inovație și tehnologie înaltă. Ne-ar plăcea ca toate proiectele expuse la Hackhaton să fie valoificate și să aibă aplicabilitate în viitorul apropiat.

 

O parte din fotografii au fost preluate de aici.