Picture1

Zâmbetul , singurul element nonverbal care se transmite și la telefon,  poate exprima, în multe cazuri, mai mult decât cuvintele.

 

O persoană optimistă, care zâmbește interlocutorului său, fie că este vorba de un prieten, coleg sau partener de afaceri, va transmite întotdeauna semnale pozitive și va obține rezultatele dorite. În schimb, o persoană “opacă”, care nu transmite nimic prin mimica feței, îi va îndepărta pe ceilalți și nu va obține cooperarea acestora.

 

În “Secretele Succesului”, Dale Carnegie oferă exemple dintre cele mai diverse, care exprimă esența unui zâmbet sincer și efectele pe care le poate avea asupra celorlalți. De la gestul unui copil care reușește, prin zâmbetul său, să înveselească o sală de așteptare plină de oameni morocănoși, Dale Carnegie aduce în discuție exemplul unui om de afaceri, care a afirmat că  zâmbetul său valorează un milion de dolari.

 

În comunicare, specialiștii afirmă că 55% din mesaje sunt transmise prin intermediul comunicării non-verbale (expresii faciale, gesturi, postură). Dintre toate expresiile faciale, fără îndoială, zâmbetul este un element care aduce cele mai multe beneficii de ambele părți.

În relațiile profesionale, întâlnim oameni cu personalități diferite, mai mult sau mai puțin dispuși să ne ofere ajutorul și suportul lor. Însă, când noi adoptăm o atitudine pozitivă și le cerem ajutorul cu un zâmbet larg pe față, există o probabilitate foarte mică ca ceilalți să ne refuze rugămintea. Așa cum susținea și Dale Carnegie, ne referim la “un zâmbet real, un zâmbet plin de căldură, un zâmbet care vine din interior și care va fi răsplătit de cei din jur”. Un zâmbet forțat, mecanic, nu va păcăli pe nimeni.

 

Marți, la “Seara Dale Carnegie”, colegii noștri, Victor, Mirela și Daniela au surprins, într-o scenetă, ceea ce știu să facă foarte bine și în viața reală – să zâmbească. Efectul asupra publicului a fost cel așteptat, toți au început să zâmbească și să se simtă bine.