De curând, colegul nostru, Radu Ilie, a făcut o vizită în SUA, unde a susținut implementarea soluției Optimum Desk la partenerii din Statele Unite. Soluția OptimumDesk conține un set de 10 instrumente moderne de management IT, care oferă o organizare detaliată a infrastructurii clienților, atât software cât și hardware.

Pentru a afla mai multe detalii despre această experiență,  interacțiunea cu noi companii și impresiile avute, i-am luat colegului nostru un interviu, pe care îl redăm mai jos:

 

1. De curând, ai prezentat și ai susținut implementarea soluției Optimum Desk și în SUA, partenerilor de acolo. Cum au perceput aceștia soluția noastră? 

 

Clienții din SUA au perceput Optimum Desk ca pe o soluție inovativă, cu capabilitatea de a integra elementele foarte rapid. Au remarcat și le-a plăcut viteza de răspuns a aplicațiilor.  Aplicația noastră răspunde exact nevoilor lor de business și au încredere în aceasta, datorită faptului că a fost construită și dezvoltată ulterior exact pe nevoile unui service provider real, asemenea lor. Interfața modernă, user-friendly, le-a permis o utilizare ușoară a acesteia; în plus, am remarcat că le-a plăcut, în mod deosebit, soluția de Remote Control, direct din portal.

Am fost uimit că, încă de la început, au perceput soluția ca pe o unealtă menită să le simplifice foarte mult munca, ca atare, pe al doilea monitor, țineau soluția permanent deschisă, căutau și foloseau toate funcțiile acesteia.

 

2. Din postura de Product Manager pentru OptimumDesk, care consideri că sunt cele mai importante beneficii pe care le primesc clienții actuali, folosind această soluție?

 

Optimum Desk este o soluție extrem de eficientă pentru companiile care o folosesc, iar în acest moment vorbim de clienții noștri actuali, care au posibilitate de a lua decizii mai bune și informate, pe baza informațiilor primite din rapoartele detaliate, oferite de fiecare aplicație din soluție (Inventoree, EaseeDesk, Softsee, Opteemum)

Printre cele mai importante beneficii, se numără lipsa grijilor cauzate de instalări neautorizate pentru diverse aplicații sau soft-uri nelicențiate, cu ajutorul Softsee. Prin Opteemum, soluția oferă o mai mare productivitate angajaților și continuitate în derularea activităților curente, datorită rezlvărilor proactive, de către echipa noastră, a potențialelor probleme IT.  În plus, administrarea centralizată și inventarierea tuturor echipamentelor din companii reprezintă un mare plus pentru companii, care au, astfel, un control mult mai mare asupra riscurilor (anti-virus dezactivat, lipsa spațiului, amenințări etc.) De asemenea, utilizatorii beneficiază și de o comunicare eficientă cu echipa noastră, printr-o interacțiune personală și eficientă, având posibilitatea de a urmări stadiul ticketelor atunci când trimit o cerere IT (știu exact când se va interveni și când le va fi soluționată cererea)

 

3. Cum vezi portalul Optimum Desk în următoarea perioadă, ce îmbunătățiri consideri că sunt binevenite?

 

Următoarea perioadă va aduce mai multe îmbunătățiri soluției, pe care vom începe în curând să le implementăm și să le testăm. Printre acestea, se numără implementarea unui backup centralizat al soluției (local, în rețea, pe un sistem de stocare, dar și în Cloud, către Azzure, Dropbox, SkyDrive), datorită căruia vom crește semnificativ siguranța datelor clienților.

O altă îmbunătățirea va exista în modulul de productivitate, care va conține funcții noi de măsurare a traficului făcut pe rețea, va analiza procesele, serviciile existente și încarcarea resurselor. Astfel, vom aduce un beneficiu în plus în creșterea productivității generale. De asemenea, lucrăm și la soluții de antivirus integrate, din care poți efectua managementul și deployment-ul antivirusului pe stațiile de lucru, se vor deschide automat tickete în cazul riscurilor de phising sau malware, plus alte funcționalități.

 

 

4. Ce așteptări au clienții din SUA atunci când primesc suport IT?

Se așteaptă, cu siguranță, să-i asculți, să le înțelegi afacerea și să le răspunzi ferm întrebărilor lor. Este important să le comunici încredere și să faci ceea ce ați agreat, ceea ce ai promis că faci. Pe lângă acestea, se așteaptă să le oferi disponibilitate extinsă și vor să te adaptezi nevoilor lor, integrând totodată ideile pe care le au, dacă acestea sunt utile și pentru alți utilizatori.

 

5. Ce aspecte te-au impresionat în companiile cu care ai avut contact?

Am rămas impresionat de cât de calzi și primitori sunt. M-au tratat ca și cum aș fi fost colegul lor de ani de zile.

 

6. Cum ai caracteriza experiența din SUA, in câteva cuvinte?

Pentru prima vizită în SUA, pot spune că mi-a plăcut agitația întâlnită în locurile pe care le-am vizitat acolo, dar și deschiderea oamenilor . Ce am remarcat – centrul Manhattan-ului este foarte activ și agitat, iar cartierele învecinate, gen Queens, sunt mult mai liniștite. Uneori, nivelul de zgomot depășea chiar 85 de decibeli în centrul orașului (știu asta pentru că l-am măsurat cu ajutorul unei aplicații), ceea ce poate fi deranjant la un moment dat, dacă nu ești obișnuit.

Ca un plus pentru noi, pot spune că metroul bucureșteam arată mult mai bine decât cel american, de care nu am fost impresionat mai delocJ

 

7. O ultimă întrebare pentru tine: știm că ești un gurmand. Ai reușit să îți păstrezi greutatea? 🙂 

În ciuda faptului că am mâncat foarte mult și cam de toate, cu fiecare ocazie: dimineața, la prânz și seara, de la vestitele gogoși de Boston, vestiții burgeri și delicioasele coaste la cuptor, pot spune că am slăbit 5kg. Am refuzat să folosesc transportul în comun și am preferat să fac mai multă mișcare. În plus, am adoptat un set de excerciții pe care le poți face în fiecare dimineață, imediat după ce te trezești și să pierzi doar 15-20 de minute.